Mak & Ayah @ Nihon - Day 1

Posted by yusmEa Labels: ,

Mak & ayah were here for a week during Golden Week. Kami pergi jmput dorg kt Narita Airport. Flight dorg 30th Apr,1150 pm..smpai 1st May,715 am lebih krg. As usual..kami bertolak Jumaat mlm..dan berhenti tido kejap kt R&R Ebina dah dekat dgn Tokyo. Lebih kurang 530 am..gerak ke Narita Airport.

First of all..kami berhenti kejap kt perhentian for breakfast. Aku dah bwk bento..bihun goreng, sandwich tuna dgn telur puyuh goreng. Dah mkn, kami terus gerak ke Tokyo Tower. Nk pergi tower baru blom siap. Nak ambik gmbr..cuaca xberapa elok. Jd just amek kt poster @ mmg tmpt amek gmbr berlatar belakang kn Tokyo Tower.







Then..kami teruskn perjalanan blk sebab nk elak jem. AL maklum la cuti dah start. Mesti ramai org nk keluar Tokyo. Nasib baik jem sikit je kt Yokohama dan Okazaki. Kami sempat la smpai before mlm. Singgah jap kt bbrp perhentian, solat, beli food, rehat. Masa kt kwsn Fuji-san, kami berhenti jgk. Ingt nk ambik gmbr tp kabus tebal sgt. Jadi dpt amek mane yg mampu je.

Mak & ayah suke tgk bunga kt sini

Latar belakang Fuji-san yg xnmpk

Smpai rumah..kami solat, mndi, pstu terus keluar pergi carik mkn. Disebabkan sgt dekat, kami pergilah ke kedai halal Boshaki kt Anjo tu. Nasib baik ayah & mak suke nasi beriyani, nan & kari kt situ. Dorg nk dtg lagi before blk ke Msia. Hehe..day 1..semua org sgt penat dan letih sebab perjalanan yg jauh (6 hours Narita- Chiryu). Jadi..mlm semua org tido dgn nyenyaknya smpai Subuh pun hampir terlepas. Hihihihi...

1 comments:

  1. アヌム ちゃん~~

    bestnye ada orang dtg menjenguk :)

Post a Comment