365 Days As Housewife!

Posted by yusmEa Labels:

Adeh..mls nye nk update blog lately. Rs nak duk je dpn kipas 24 jam. Haha..
Eh..smlm genapla 365 hari aku bergelar surirumah tangga yg tak berapa nk berjaya kpd suami ku.
Memang pengalaman yg plg xboleh digambarkan la. Aku tak pernah pun terpikir nk jd surirumah sebelum ni.
Mula2 mmg la rasa mcm agak xberapa pandai nk jadi surirumah as..xtau nk bt ape sgt kt rumah. Sbb aku mmg semulajadi mls nk kemas2 rumah sgt, nk lyn gosip2, nk tgk TV 24 jam..jd mcm mati kutu. Dah la hobi mmg tido..jd nmpknya tula pengisian terbaik aku sepanjang jd housewife ni.
Tapi, berkat semangat dr en suami tercinta, nmpknya adala perubahan sikit2 yg aku dpt buat. Walaupun tak smpai tahap surirumah yg sgt berjaya mcm org2 lain..at least I learned something. Nnt dah kerja blk, mesti rindu jd housewife mcm ni. Skg yela..tgk org kerja, berjaya, rasa jeles je....
Insya Allah...aku kena berusaha lebih baik utk jd insan yg lebih baik lg mulai skg.
Sekurang-kurangnya...pengalaman sebagai surirumah bukanlah sekdar tido n tgk TV je kat rumah.

Sekian..

2 comments:

  1. アヌム ちゃん

    kejap je dh setahun kan..aa tula rasa diri sendiri pun byk membuang masa je dkt rumah ni.kena berubah ni..huhu

  1. Aisha Mohamood

    haha slalu kalau surirumah ni kena belaja mengait ke..menjahit ke..next skill lps memasak,sila consider..hehehe

Post a Comment