Diari Ramadan 2011 - Day 27 (Kisah Dapur Gas)

Posted by yusmEa

Adoii la mata ni terkebil2 la plak xbole tid0. Dari td da try nk tido,kejap2 terjaga.Haishh...

Ha..nak dijadikan cerita,bbrp mgg yg lepas, dapur gas rumah ktrg tbe2 sebelah xmenyala. Tibe2 he mslhnya. Termasukla tmpt nk bakar ikan tu. tapi nasib baik sebelah lagi tu ok je menyala dgn baik dan lancar. Maka ktrg pn xbuat la tindakan ape2. Ingt nk biar je dulu. Nk carik punca mslh pn xtau ktne.

Tup tup pg td,masa bgn nk ready kn sahur..nk pasang api gas nk grg telo,tgk2 da xbole. Apa bunyi pun tarak. Adoii cmne ni?? Aku br je berpikir nnt raya susah la nk masak klu org nk dtg sbb nya dapur sebelah je yg ok. Tbe2 dua2 pn da x ok. Mengadu la kt en suami yg still mamai2 bgn tido. Dia pun blur xtau nk btpe. Cuma pesan kat aku sementara nk repair ke ape ke,suh aku gaman gune dapur gas 'bergerak' ktrg yg kena pkai gas dlm tin tu. Aku ok je..Da plan nk msk sepenuhnya dlm oven je pun. Kehkeh..

Lps tu da selesai sahur, en suami p la try2 tgk dpr tu. Ade la dlm bbrp mnt,dia pn muncul semula. Ha da tau da punca..Rupa2nya bateri dapur gas tu da abes. Ish..aku xterpikir la pulak psl tu.Punya la ingt ade gas tersumbat ke.Haha..kacang je mslh die.Pas da tukar bateri, alhamdulillah elok menyala api dgn gilang gemilangnya.

Buat suspen btul2 di pagi2 subuh mcm tu. Tp memandangkan mslh da selesai, setelh bbrp mgg xtau punca mslh, xyah la aku nk pikir2 lagi. Alhamdulillah...

Menu hari ke 27:
Sahur
Roti
Serunding
Madu
Milo

Berbuka
Nasi
Ikan saba sweet sour
Sup sayur kubis
Pisang


- Posted using BlogPress from my iPhone

0 comments:

Post a Comment