Sambal Tumis To Be Frozen

Posted by yusmEa Labels:

Harini rasa ade mood sket nak buat sesuatu utk en suami sepanjang aku kt hospital nnt. Memandangkan kat Nihon ni kena nyuuin 5-6 hari after bersalin, jadi kompem2 la aku xdpt nk masak sebagainya utk en suami. Kesian pulak kat dia walaupun sebelum ni dia biasa je hidup bujang msk sndr. Tapi dis time lain sket. Nnt blk keje kot rush nk visit aku kt hospital lagi, x ke susah tu. So, utk bg sikit kesenangan kt en suami, aku buatkn sambal tumis yg dia suka & letak dlm freezer. Sambal tu nk mkn terus pun bole, nk buat smbal telur ke, sambal ikan ke ape ke semua bole. Dia tnye.. x awal sgt ke buat? Haha..aku jwb, ntah bile la aku nk beranak. Ntah2 esk..Hihi..

sambal yg tgh ditumis
da siap!!

Harap2 dpt la membantu kehidupan syg ku nnt. Kalau die nk tido hospital pun, at least da ade bnd nk mkn. Nnt klu sempat dan rajin lg, nk try bt bnd lain plak yg bole disimpan.


- Posted using BlogPress from my iPhone


1 comments:

  1. anumuchan

    wah dh siap buat stock makanan tu.hheee..mesti tgh menghitung masa je ni kan yus..gudlak yus..moga semuanya dipermudahkan nnt :)

Post a Comment