Menu Diet Hari Ini

Posted by yusmEa Labels: , ,

Hehe..bukan aku yg nak diet. Siapa lagi klu bukan en suami. Sibuk je dia dr aritu kate nk diet. Kali ni honki (serius)..kata dia. Jadi, sebagai isteri aku kena la bg sokongan yg padu. Skg ni..kuantiti nasi utk en suami dihadkan utk bento dan jugak dinner. Tapi..bole kana membantu. Aku try jugak carik ape menu2 diet ni. Aku join sekali la ni nmpknya. So..setelah belek2 mcm2 website kt internet ni..akhirnya mlm ni menu terpilih ialah Bubur Nasi bersama Ayam. Hehe..mkn bubur nasi ni walaupun sikit tp memang la teramat kenyang. Jadi sesuai la utk org2 yg nk berdiet. Ayam pun aku ltk sebagai penambah rasa je. Sayur kena ade..seperti carrot dan brokoli. Cukup la kot utk keseimbangan. Lagipun..harini hujan je. Best jugak mkn bubur. Ditambah pulak aku tgh mls2 nk masak..campak2 je dlm periuk tu. Hehe..siap!! Tapi xde gambar la. Tunggu en suami blk dulu nnt baru bole ambik gmbr (kalau rajin).

Menu tambahan..aku buat kuih bakar. Tapi xde bijan..jd kosong jela. Kaler pun xhijau walaupun dah ltk pandan. Pewarna diperlukan nmpknya. Takde pun xpela..asalkan sedap. Hehe..Ganbare syg ku!!! Isterimu ini akan sentiasa menyokong usaha mu :)

0 comments:

Post a Comment