A Year Older

Posted by yusmEa Labels:

Assalamualaikum & ohayo minna..

Semalam genaplah umur ku 27 tahun. Serius?? Dah semakin tua. Dah terasa jgk semakin xbes nk sambut besday. Bertambah usia means semakin dekat kite dgn kematian. Tapi en suami kate..dgn tu jugak, semakin dkt kite dgn Tuhan. Harap2...semakin bertambah amal ibadat ku,seiring dgn peningkatan usia ku.

Still ingt lg..dulu klu besday aku, mesti time sekolah baru bukak. Ade sekali tu time besday aku kt AAJ UM (tmpt persediaan before dtg Jepun), aku sedih sgt sebab ayah x wish pun happy birthday. Aku pun call arwah tok aku kt Penang, nk luahkan perasaan sedih. gosh I miss her soo much!!! Sekali tu, mlm dpt cll dr mama. Ade ucapan istimewa dr ayah. Haha..rupa2nya arwah tok bgtau mama aku ngadu kt dia pg tu. Kehkeh..gedik sungguh. Tapi, skg br aku sedar, ayah mmg x wish pun besday sape2 pun sebenarnya! Haha..kebetulan agaknya aku br je abes sekolah time tu, jd xde ayah mama dpn mata time besday. Selalu klu time sekolah, even kt asrama, mesti dorg dtg visit waktu weekend. Jadi dpt la sambut sama2. Time tu xde nk kisah sgt kot ayah kate happy birthday ke x sebab tgh sambut besday pun, kira ayah wish la jgk tu. Tapi sebab mcm ala sorg2 je time tu, terasa kot ayah x kata pape. Hehe..

Anyway, tahun ni xdpt celebrate sgt sbb en suami kje. Aku nk masak bes2 pun susah sbb Iyaad xnk berenggang dgn ummi. Nak berkepit je la pulak, ajak main & sembang. Jadi..makan nasi lauk biasa jela. Cuma..ade surprise dr en suami. Jeng jeng jeng...

Chocolate moist cake dr en suami <3

Malam sebelumnya dia da bertungkus lumus buatkn kek ni. Chocolate moist. Balik dr keje semalam br start deco kek. Mmg bes la en suami ku ni. Da la sedap plak tu. Hehe..kalah la aku. Agaknya sebab dia klu buat kek mmg bersungguh2 kot. Kalau aku, main taram je. Hahaha..sgt2 happy! Terima kasih daun keladi syg ku. I luv u sooo much!!!!

First birthday bertiga :) 
Kek da dipotong


Iyaad tolong ummi tiup lilin

Owh..perkembangan tentang Iyaad..dia da pandai tarik selimut & baju patu masuk mulut. Wahh kagum..selama ni masuk tgn je dlm mulut. Hehe..membesar dgn baik & sihat ye syg ummi :)

Tgk tu..beria bukak mulut nk masukkan selimut Pooh dia

2 comments:

  1. anumuchan

    Wah bestnya dpt kek hasil air tgn suami.. :)
    Awal besdey yus..bulan 1 huhu

  1. yusmEa

    hehe tula.cpt rs rasa usia bertambah :)

Post a Comment