Kisah Baju Dobi

Posted by yusmEa Labels: ,

Memandangkn hari da makin sejuk, maka baju2 tebal pn da kena keluar la dr tmpt simpanannya. Kebetulan en suami nk anta jacket kerja dia pegi dobi Sabtu aritu, aku pun turut serta la menyibuk nk anta baju tebal yg da lme xberbasuh. Mcm2 bau ade, bau toyu ( myk tanah yg guna utk heater) la, tula, ni la. Aku anta sekali 4 terus senang keje.

Patu tadi en suami pergi la amek bj kat dobi pas blk keje. Sekali org kedai tu bgtau yg salah satu baju aku yg anta aritu mcm rosak sket. Haa??? Kenapa la pulak?? Huhu..dorg kata kapas kt dlm baju tu ngn lapisan luar mcm tercabut ke terpecah ke..ape bnd ntah. Jadi dorg tnye harga baju n bile beli sbb nk bg gnti rugi. Adoii mne la aku nk ingt. Baju tu beli kt Msia before dtg Nihon first time dulu. Beli kt Winter Time. Rasa dlm 200 lebih kot. Tp bile en suami kte, nk bj ke nk duit. Sebab klu duit dorg xleh bg semua la kot sbb da lme. Aku pikir nk senang je..amek jela bj tu blk, xyah duit. Pertamanya, sebab aku rs da x berbaloi nk beli bj baru. Mana la tau da nk blk ke thn dpn. Keduanya..baju tu mmg da lme, lg pun rs still bole pkai walaupun dia kata da rosak sket. Jadi pkai jela smntara bole..xyah bazir. Nnt da teruk sgt, buang jela.

Hihi..last2 baju tu amek je blk, pasti dorg ks kupon dobi 5000 yen. Hehe..psni bole la anta bj tp2 mgg. Kehkeh.. Ala lgpun bj tu aku agak syg sbb beli kt Msia sempena nk smbung bljr dulu. Excited tu dpt beli bj tebal kt Msia. Hehe..kenangan beli ngn mama. Xpela..skg ni kne brsyukur je dgn ape yg ade. Xleh tamak. Nnt tkut rugi sndr :)

0 comments:

Post a Comment