Parcel Yg Ditunggu-tunggu

Posted by yusmEa Labels:

Semalam, sambil dok langut tgk komputer, dok teringat la kat parcel yg mama pos da lama la aku rasa. Tak ingat pulak bilanya mama pos..tapi memang rasa da sgt lama la. Dah la dalam tu ada benda-benda yg agak diperlukan. Pastu..lepas dinner, sambil basuh pinggan ditemani en suami tersayang, aku pun meluahkan la rasa hati pasal barang yg tak sampai-sampai. Risau la pulak kena tahan ke parcel tu.


Sambil aku membebel tu..tiba-tiba en suami kate.. "Gomen.." Aku blur kejap..apehal dia ni gomen tiba-tiba. Kebetulan time tu dia tgh bakar mochi balance aritu..nak sambung makan zenzai la kononnya. Aku ingt dia bagi dapur terbakar ke..Kalau ye pun dapur terbakar, xperlu kot gomen kt aku sebab aku rs dia lagi syg dapur tu lebih dr aku. Hahahaha...Ada kotor sikit je..lap sampai bersinar-sinar. Kadang-kadang sampai tercabar keegoan ku sebab dia punya semangat cuci sekitar area dapur tu lebih dr aku. Kih kih kih..padahal lagi seronok..alhamdulillah en suami aku ni seorg yg suke membantu isterinya. Aku tanya kenapa, dia kate xde pape. Erm..biaq la kat dia.

Dah selesai cuci pinggan, lap dapur, kemas ape-ape yg patut kat dapur tu..tibe-tibe en suami ku ni muncul depan mata dgn sebuah bungkusan kt tgn dia. Aik..apa bnd pulak malam-malam buta ni. Rupa-rupanya..bungkusan aku la tu..Dah sampai weekend aritu. Tapi en suami ku ni sorokkan dari aku..konon-konon nk buat seprise. Sekali..dia pun lupa da.... Nasib baik la aku meluahkan perasaan kat dia mlm semalam..kalau x..berjanggut la aku tgg parcel tu. Ntah-ntah..sampai nnt kitrg nak blk Malaysia br trjumpe balik parcel tu. Hahahaha...syg-syg...


Ha..ni la antara koleksi brg-brg dalam parcel aku tu. Tak banyak sgt mama hantar sebab yg aku mintak sebenarnya yg 3 serangkai berwarna kuning, hijau dan merah - B Young tu. Benda tu je da separuh kotak. Actually..aku ni ada masalah perut@usus kot. Jadi..masa kt Malaysia dulu..aku beli 3 kotak minuman kesihatan dr Zhulian ni. Mahal mmg la mahal..tapi sebab nak baik,berkorban la. Minuman ni memang penuh dgn kandungan sayur-sayuran..khas utk org yg ada masalah perut mcm aku. Masa kat Msia minum, alhamdulillah perut aku kurang sikit masalahnya. Tapi..saikin jadi balik sejak dtg Jepun. Tu yg suruh mama pos tu..lagipun haritu time dtg xbawak semua. Walau mcm mana pun..ni cuma usaha je..Sihat sakit ajal maut semua kt tgn Allah..kite kenala usaha doa patu baru tawakal kan.

Yg lain-lain..adala milo, biskut, papodom, pelbagai perencah dan lain-lain la. Terima kasih ayah, mama, K Mona dan adek sebab tolong beli barang-barang, bungkus dan hantar kat aku ni. Nanti bole la hantaq lagi

(^_~)

0 comments:

Post a Comment