Kyushu Trip - Day 3 Miyazaki

Posted by yusmEa Labels: ,

Salam

Hehe masih lagi entry psl ryoko da berkurun aritu. Ni cite last day la..penutup fuyu ryoko 2010 kami. Pagi, kami breakfast kat hotel. Erm walaupun xdela banyak sangat makanan yg tersedia kt meja buffet tu, tp kenyangnya tak ingt! Hehe..sangat best dpt makan tabehoudai mcm tu. Tapi en suami mkn xberapa byk..hehehe masalah dalaman di pagi2 hari =P

Breakfast ku (sebahagian je ni)

Lepas makan, kami pun gerak ke menuju ke tempat2 yg ada dlm perancangan haritu sebelum bertolak balik petangnya. Destinasi kami yg pertama ialah Aya-cho. Dekat kwsn ni ada byk jugak la tempat2 menarik. Tapi yg kami nak pergi sgt tu ialah jambatan gantung terpanjang dalam dunia. Nama dia 照葉大吊橋 (てるはおおつりばし). Tapi jambatan ni tgh dalam proses pembaikpulihan jadi xdapat la kami berjalan atas tu. haha kalau bole naik pun macam la aku berani sgt..hihihi Dah la angin kuat gile..sejuk xingat la atas bukit tu. Dah nak terbang da aku kene tiup angin. Walaupun tutup, tapi bole la ambil2 gambar utk kenang-kenangan. Lepas tu kami jalan2 la lagi kawasan Aya-cho tu. Ambil gambar lagi dan lagi




Pemandangan dari bawah..masa kami dalam kereta otw nak naik atas bukit tu




Next station, 平和台公園(Heiwadai Park). Dalam Heiwadai Park ni ada 平和の塔(Tower of Peace), tempat utk bersenam dan macam-macam lagi la. 

平和の塔




Last sekali, before berangkat pulang ke rumahku syurgaku, kami sempat la makan Tempura Soba kat Miyazaki ni. Hehe..tempura soba dia xmacam kat tempat kami. Sedap la jugak. 


Maka dgn itu tamatlah sudah perjalanan kami ke Kyushu - Kagoshima & Miyazaki. Walaupun sgt pendek masa perjalanan, tapi aku sgt2 puas hati sebab dpt pergi tempat2 yg memang sangat2 aku nak pergi. Walaupun still byk lagi tempat yg boleh dilawati dlm dua-dua ken tu, tapi aku still rs berbaloi dan xmenyesal. Terima kasih kepada en suami yg sudi menjadikan impian aku ni suatu realiti. Cewahh mcm apa je. Jgn lupe..ada berderet2 lagi list tempat yg nak pergi ni ye cik abangku syg. Hehe...insya Allah kalau ada rezeki, sihat tubuh badan..=)









1 comments:

  1. Aya

    eiii.. bestnyeeeee :D
    tinggi betul jambatan tue, confirm aku xleh naik (gayatttt :p)

Post a Comment