Happy Birthday Adek

Posted by yusmEa Labels: ,

Harini 18th January..birthday adikku yg seorang tu..Happy Birthday Adek!! Diam x diam da 21 tahun da adek aku ni. Kejap je rasa..Tapi rasa mcm dia xpernah besar.hahaha..mybe sebab dia adik kot. Patu dalam rumah dia la paling kecik kan..Selalu merajuk..suke dok sorg2 men komputer..haha tu la adek aku. Tapi lately ni..dia da semakin dewasa la aku rasa. Da rajin kemas rumah, sidai kain, masak...pendek kata da macam kakak-kakak dia la..hahaha. Yela kan..semua org da kahwin..tggl dia jela yg belom. Patu dia je yg ada nak tlg mama. Mama pun da makin berumur,makin xlarat. Dia jela yg ade kot weekend, yg xde komitmen anak dan suami. Kadang-kadang, dia kate aku ni lagi manja dari dia macam anak bongsu. Haha,..

Dulu..aku garang sangat dgn dia. Padahal..dari masa kecik-kecik, dia la teman aku 24jam. Kalau ikutkan..along rapat ngn K Nie, aku ngn K Mona..tapi bile K Mona da masuk sek menengah, adek la kawan aku. Tapi kejap je sgt pun sebab patu aku pun masuk sek men..asrama pulak tu. Jarak kitorg agak jauh 5 thn. Kitorg g sek sama..masa tu aku darjah 6 dia darjah 1 G ngaji sama..start dari umur dia 4 tahun kot. da lupe da..Aku memang sgt garang..selalu sgt marah adek. Kalau die ngaji salah aku tampar je die..padahal die baru je umur 4~6 tahun. Aku ni memang sgt kibishi kot. Sian adek..die selalu nangis teresak-esak bile aku marah-marah dan tampar dia. Tapi aku xde pun rs kesian time tu. Mama selalu pesan kat aku jgn garang sgt dgn adek. Huhu..bile aku ingt-ingt..aku selalu rasa sedih n nak nangis. Aku syg adek aku tu..bukan je sengaja nak marah-marah dia. Nak jadikan dia budak yg baik..pndai ngaji..hehehe..ceewahhh..Gomen ne adek

Bile da besar ni, die la teman aku paling byk sekali. G kedai..g mana-mana la aku mesti nak ajak dia. Kalau masa time aku kt Malaysia after blk dr Nihon dulu..aku sanggup ambik dan anta dia balik UiTM S Alam tu sebab nak ade kawan kt rumah. Balik kerja hari Jumaat, terus g ambik dia balik Gombak. Patu g singgah McD drive thru ke..Pizza ke,mane-mane la nak makan sebab lapa. Walaupun dia memang sgt suke "paw" aku dan kakak-kakak yg len..hahahaha tapi aku ok je. Sebab adik aku sorg. Tapi sekarang ni aku da xde keje..xmampu pulak nak beli mcm2 utk dia. Dia mintak ipod baru tu utk hadiah birthday. Kalau aku keje ade duit,insya Allah aku usahakan. Tapi aku ni tanam anggur je..xmampu la dek. Benda lain bole la yg harga berpatutan.

Oleh krn itu,, dikesempatan ni aku nak wish adek aku Happy Birthday sekali lagi..da 21 tahun da adek. Kene bertambah-tambah matang, rajin-rajin beribadat, jgn lupa mak ayah..dan paling penting belajar rajin-rajin. Sikit je lagi..nnt bole la jd engineer yg berjaya..patu bukak la spa. Kite jadila rakan kongsi. Hahahhaa..Semoga adek sentiasa dirahmati Allah selalu =)

Aku dan adek

0 comments:

Post a Comment