Lawatan dari orang 保健センター

Posted by yusmEa Labels: ,

Pagi2 lagi aku ngn Iyaad da ready mandi semua. Baju siap basuh, sidai..Kalau hari2 biasa tu, terhegeh2 je aku nk buat semua bnd. Nasib baik Iyaad pun sporting..xde nak nanges2 time ummi kemas2 rumah. Arini ade org dari hoken center datang. Hoken center tu pusat kesihatan. Kat setiap bndr ade hoken center ni. Khas utk para ibu dan baby serta warga tua. Aku pernah pergi sekali je hoken center Chiryu dulu. Time baru2 tau peknen sebab nk kena amek kupon kesihatan ibu & baby + buku kesihatan utk rawatan ibu & baby. Kalau ikut kn, mcm2 perkhidmatan ade kt hoken center ni. Nak soudan (bincang@mintak nasihat) psl kehamilan bole, psl baby bole, psl masalah penyusuan bole..kira semua bole la. Kelas utk ibu n bapa yg baru nk dpt baby pun ade.

Haa..berbalik kpd cite lawatan dr org hoken center td. Dorg mmg da bgtau akan dtg lepas baby da sebulan. Nak visit sambil bg la pape bnd yg patut. Aku pn readykn la air teh bujang ngn biskut kot2 dia dahaga nnt. Hehe.. Puan (eh ke..cik??) tu setsumei (terangkn) psl vaksin2 yg baby kne ambik. Pastu bgtau la senarai klinik yg ade kt Chiryu ni yg bole bwk anak kecik utk dptkn suntikan. Jadi aku kena la call klinik mne2 yg aku berkenan ptu buat la appointment. Macam2 lagi la dia terangkn. Ade cm club utk ibu2 dan baby. Klu join, dptla berkenalan ngn org2 Jepun yg ade kt Chiryu ni.

Iyaad tido je time org tu ade. Nk tnjk kt dia ruam2 kt bdn Iyaad pn xdpt. Tp dia tgk kt muka n kepala Iyaad, jwpn dia mestila mcm org lain jgk..biasa la kt budak2. Hehe..aku ni terlebih risau agaknya. Xpela..nk lg sahih lg, nnt time g inject, tnyela doktor. Kan senang. Harap2 ruam biasa jela.

Saikin..Iyaad asyik nk kne peluk je. Tido pun nk tido atas dada ummi je. Mesti dia sejuk...sian dia.

0 comments:

Post a Comment