Dating with Iyaad

Posted by yusmEa Labels: , ,

Harini mmg pengalaman plg best la untuk aku setakat da jadi ibu ni. First time dating dgn Iyaad. Kalau da namanya dating tu, maknanya keluar berdua la kn. Hehe.. Sebenarnya hari Jumaat ni ktrg plan nk g Tokyo setelkn birth registration Iyaad, dgn nk renew passport aku yg da nak abes tempoh tu. Sekaligus bole la buat passport Iyaad sekali. Utk permohonan kedua2 bnd tu, mcm2 la bnd kena sediakn. Disebabkan en suami xdpt nk amek cuti, jadi aku kenala jugak berdikari pergi sendiri syiyakusho (city hall) utk mntk bnd2 yg diperlukan oleh pihak embassy. Budak tecik ni pun kena la gendong sekali. Seperti biasa, kena la call taxi. Agaknya org taxi tu da kenal aku kot. Kehkehkeh..

Ingt nk kuar pagi2 gila, sebab tkt nnt ramai org ke. Tp bila pikir2 blk, xyah pn xpe kot. Lagipun dgn budak kecik ni, kena la jgk ikut time dia. Kejap nak susu, kejap nk tukar pampers semua. Last2 kul 10 lebih br dpt kuar. Aku dukung Iyaad guna baby carrier. Dah muat da dia duduk dlm tu. Hehe

Kami nak pergi dating..
Kat syiyakusho, nasib baik ade pakcik yg baik hati yg tlg jaga kat depan tu..mmg sgt baik hati la tlg aku yg sgt terhegeh2 dgn Iyaad dan beg lagi. Nasib baik borang semua en suami da tlg amek dan isikn kat rumah. Tapi, ade jgk bahagian yg kena btulkn sket. Nasib baik la sket je. Pakcik tu mmg baik la..tlg aku amekkn kertas tu dr file yg aku bwk, tlg checkkn, tlg senangkan kerja aku la senang cakap. Bila turn aku dipanggil pun, dia siap pggl aku suh pegi kt kaunter tu. Dah setel semua, dia amekkn kertas2 yg dah siap tu masukkan dlm file dan letak blk dlm beg aku. Hahaha..time kaseh la byk2 pakcik.

Syiyakusho tu dkt je ngn Apita shopping mall. Rasa mcm nk g cuci2 mata jap, so aku pun menapak la g situ. Dkt sgt pun.. Sepanjang2 dari naik taxi pergi syiyakusho td, Iyaad tido je. Xbgn lgsg. Alhamdulillah. Smpai aku pergi Apita pn dia tido je lg walaupun berjalan dlm keadaan sejuk. Tapi, aku da pkaikn baju yg tebal la utk dia. Disebabkan Iyaad sgt baik + behave, ummi belikn Iyaad mainan. Sian Iyaad..xde mainan lgsg lg. Sabishi je ummi tgk anak ummi ni. Xpela..nnt Iyaad besar sket lg, ummi beli byk2 lagi mainan ek.

0 comments:

Post a Comment