Earthquake @ Miyagi & Ibaraki

Posted by yusmEa Labels: , ,

Nihon tgh gempar dgn berita earthquake skg ni. Kat tv..semua berita pasal tu. Baru je kejap td.,1445pm lebih kurang waktu Jepun..ada earthquake 8.8M kat Miyagi-Ken. Then, around 306pm cmtu..gempa bumi susulan pulak kt Ibaraki-Ken, 7.4M. Gegaran rasa smpai ke sini. Lebih kurang 3M kot td..tapi lama gile. Pening kepala..Cuak memang teramat sgt la. Msg en suami..dia suh amek futon..suh nyorok tempat selamat. Masalahnya kat mana?? Rumah ktrg ni mana la ada meja tinggi. Lepas tu..terus xdapat kontek dia. Maybe dorg berkumpul luar bangunan kot..jadi denpa jadi tak berapa baik.

Tgk berita..memang teruk la sana sini terutamanya bahagian utara Jepun. Dgn tsunami lagi..ada sampai 10 meter. Kat Aichi ni pun ada amaran tsunami. Hampir keseluruhan pantai timur Jepun diberi amaran tsunami smpai la ke Okinawa. Jadi, semua org dinasihatkan jgn dkt dgn laut dan sungai. Alhamdulillah takde pape yg teruk happen kat sini. Cuma..aku still risau sebab bila2 je gempa susulan bole berlaku. Tak kira la kt mana-mana pun. Dah la dok sorg ni...Semoga Allah melindungi drpd segala malapetaka dan bencana. Tawakal kepada Nya

4 comments:

  1. Myra

    yus chan, take care tau! semoga korang dijauhkan dari segala bencana.

  1. *miss nknadya*

    take care yus..

  1. misz sheyla

    semoga selamat dr bencana

  1. yusmEa

    arigatou minna. semoga Allah sentiasa melindungi semua penduduk Islam khasnya dan penduduk Jepun umumnya di Nihon ni

Post a Comment